سفارش تبلیغ
صبا ویژن
استقلال کیمیایی است که بدون مجاهدت و طی کردن مسیرهای پرخطر به دست نمی‌آید. هر گوهر گرانبهایی این‌گونه است و آنهایی که اهل عزم وتلاش و پایداری هستند ممکن است به آن دسترسی پیدا کنند. لذت عزت جز با تسلیم در برابر خدای متعال حاصل نمی‌شود و بالندگی آزادگی جز با استقلال به دست نمی‌آید. خداوند اسارت و ذلت بندگان مومن خود را در برابر کافران نمی‌پسندد (1) و هرگز آن را روا نمی‌دارد و از این جهت یکی از بندگان شایسته خود را برانگیخت تا مردم تحت ستم طاغوت و به ستوه آمده از تحقیر شیطان بزرگ را برای رسیدن به استقلال و آزادی راهبری کند و انقلاب اسلامی به نام او آغاز گردد.

خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد تا اینکه تغییر را از درون خود آغاز کنند. تا انقلاب و تحول در درون صورت نگیرد انقلاب بیرون پایا و پویا نمی‌گردد.(2)

شایستگی برای تحصیل استقلال با ایمان به خدا و جهاد درمسیر کفر به طاغوت و مبارزه با سلطه‌گران و غارتگران ثروت‌‌های مادی و معنوی ملت‌ها و مقاومت در برابر مشکلات و مصائبی که به وجود می‌آورند، به دست می‌آید. خداوند نیز گنج سرنوشت را جز به کسانی که در گذر از معبرهای پرخطر و گرداب حوادث سخت، اعتلا می یابند، ارزانی نمی‌دارد.(3)

ملت بزرگ ایران باتلاش ومجاهدت وصبروبردباری دربرابرسختیهاوناملایمات وستم پادشاهان واربابان خارجی آنها وتقدیم شهیدان، درراه رسیدن به آرمانهای خود وتحقق شعاراستقلال آزادی جمهوری اسلامی، مبارزه کردندوخداوندنیزبه وعده خودعمل کردورحمت ونصرت خودراارزانی داشت.

اکنون انقلاب اسلامی به عنوان نمادی از تجربه موفق استقلال، پیام خود را به ملت‌های در بند قدرت های بزرگ رسانده است. بیداری و هوشیاری کشورهای منطقه را درنوردیده و دیگر از هیمنه و جبروت قدرت‌های بزرگ و سکوت و تسلیم ملت‌ها خبری نیست.

مکاتب مادی و زمینی یکی پس از دیگری رنگ باخته‌اند. از تابلوهای زیبایی که برای زندگی آرام و رویایی انسان‌ها با شعارهایی مثل دموکراسی، لیبرالیسم، پلورالیسم، جهانی شدن، حقوق بشر و ... ترسیم کرده بودند، چیزی جز واقعیتی وارونه در عمل، دیده نشده است.

غربی‌ها با دریغ داشتن پیشرفت‌های علمی و فرهنگ کار و سخت کوشی، از تمدن خود برای ملت‌‌ها تنها فساد اخلاقی، هرزگی، اضطراب، افسردگی، گسست خانواده، شکاف اجتماعی به ارمغان آورده‌اند. در هر سرزمینی که سلطه یافته‌اند چه با لشکریان اصلی و چه "اجاره‌ای" مثل داعش و النصره و ...، ناامنی و بحران و ترور و کودک‌کشی و وحشت و آوارگی و کوچ اجباری و تاراج ثروت‌ها و انهدام مزارع و مسکن و ماوای مردم را به میراث گذاشته‌اند.

نظام لیبرال دموکراسی غرب، باحمایت از حکومت‌‌های دیکتاتور و برآمده از کودتاهای نظامی و نادیده گرفتن مردم و انتخابات و رای و به کارگیری نیرنگ و فریب برای انحراف افکار عمومی از حقیقت،باورهای واقعی خودرا به نمایش گذاشت. رسانه‌های آنان عملیات روانی برای تاثیرگذاری بر نحوه نگرش و رفتارها را برگزیدند. اگر در گذشته تلاش می‌کردند که مانع دیدن و شنیدن و خواندن حقایق شوند، در رویکرد جدید از فهمیدن حقایق، جلوگیری می‌کنند و لذا اخباری که رسانه‌های آنان عرضه می‌کنند ضرورتا همان چیزی نیست که اتفاق افتاده است بلکه رویکردی است که منبع خبر، آن را مهندسی کرده است.

با بهره‌گیری از قدرت نرم و جنگ رسانه‌ای، دولت‌های برآمده از انتخابات و رای مردم را که با منافع غرب همسو نیستند تهدید می‌کنند و اگر تسلیم و همراه نشوند با اختلاف‌افکنی و فتنه‌انگیزی، از طریق افراد قدرت‌طلب یا خواص اهل معامله و احزاب و روزنامه‌ها و سایت‌های آنان و قلم به مزدهاودامن زدن به کشمکش‌‌های سیاسی و جنگ داخلی وتحریم در معرض براندازی قرار می‌دهند مانند آنچه که در سال‌های اخیر در مصر و عراق و تونس و سوریه شاهد بودیم.

در مورد انقلاب اسلامی نیز که معلم استقلال در این منطقه از جهان شده است از سال‌های گذشته تاکنون رفتار مشابهی صورت گرفته است. از بزرگ‌نمایی نقاط ضعف تا استخدام برخی خواص و عضوگیری برای بحران‌سازی و بیش از 17000 ترور ناجوانمردانه و تحمیل 8 سال جنگ و هزاران شهید و محاصره اقتصادی و تحریم و فشار برای تحمیل عقبگرد علمی و فنی در زمینه انرژی هسته‌ای وعقب نشینی ازاستقلال و...

علی‌رغم عبرت‌آمیز بودن تاریخ انقلاب اسلامی و فرازونشیبها و هزینه بزرگی که برای استقلال پرداختیم و سال‌ها صبر و مجاهدت و پایداری ملت، هنوز احزاب و جریان‌ها و روزنامه‌ها و قلم‌ها و روشنفکرنماهایی هستند که ایرانی وابسته، اسیر، تسلیم،ذلیل و تحت سلطه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی غرب را ترجیح می‌دهند و برای بسترسازی لازم، برخی مناصب را نیز تصرف می‌کنند. در تریبون‌های انتخابات، وعده‌هایی امیدبخش و عزت‌آفرین می‌دهند اما در عمل بیش از آنکه پاسدار استقلال و آزادگی این ملت باشند برای برقراری پل‌های ارتباط و تسلیم با قدرت‌هایی که همواره در آشکار و پنهان بدخواه انقلاب بوده‌اند، تلاش می‌کنند.پرخاش آنان به هموطنان ولبخندشان برای بیگانگان است.

 دهه مبارک فجر فرصتی است برای بازخوانی حقایقی که زمینه‌ساز رحمت‌ الهی در پیروزی این انقلاب گردید. ملتی بزرگ برای دستیابی به استقلال و آزادگی به رهبری انسانی آسمانی قیام کرد، باتحمل وبردباری در سختی‌هاودشواری‌ها،شهیدان بسیاری را تقدیم کرد و شایستگی خود را برای این رحمت و نعمت بزرگ به نمایش گذاشت و خداوند نیز به وعده خود عمل کرد (4) و 22 بهمن‌ماه این‌گونه روز تجلی اراده خداوند گردید و «یوم‌الله» نام گرفت.

اکنون ملت ایران در شرایط تلاش برای پیروزی بزرگ‌تر هستند. مردمی که مشمول رحمت رحمانیه خداوند گشته‌اند اکنون در معرض آزمون خطیر برای بهره‌مندی از «رحمت رحیمیه» الهی قرار گرفته‌اند. این مرحله نیز بدون عبور از شرایط دشوار و پایداری در برابر فشارها و هوشیاری در برابر فتنه‌ها و کسب شایستگی‌های لازم به دست نمی‌آید.

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود...

پی‌نوشت‌‌ها:

1- لن یجعل الله للکافرین علی‌المومنین سبیلا- سوره نساء آیه 141

2- ان‌الله لایغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم-سوره رعد آیه 11

3- ام حسبتم ان تدخلوا الجنه و لما یأتکم مثل الذین خلوا من قبلکم مستهم البأساء و الضراء و زلزلوا حتی یقول الرسول و الذین آمنوا معه متی نصرالله الا ان نصرالله قریب...- سوره بقره آیه 214

4- انه من یتق و یصبر فان‌الله لایضیع اجرالمحسنین- سوره یوسف آیه 90

 

 

 

 


نوشته شده در  یکشنبه 93/11/19ساعت  8:0 صبح  توسط سید باقر پیشنمازی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تغییر آدرس
فاصله نخبگان بامردم در خلاء همزبانی
فلسطین؛ کلید رمزآلود گشایش درهای فرج
خطاب لطیف الهی...
سهم شیطان ازثروت ملی ما
دادوستد فرهنگی معلم بامردم(2)
دادوستدفرهنگی معلم بامردم(1)
حفاظت ازهویت فرهنگی محیط زیست
جای خالی همدلی وهمزبانی چگونه پرمیشود؟
[عناوین آرشیوشده]